Angeredsgymnasiets Yrkesdansutbildning
PROGRAM
Elevkoreografier
Ljusdesign: Viktor Wendin
Scenteknik: Pär Bengtsson
Elnaz Uncut
Detta solo utgår ifrån chansteori, det är en sorts improvisationsteknik.
I detta fall ligger vikten mest i musiktolkningen.
Det ni ser är improviserat och musiken är slumpmässigt vald.
Koreografi, dans, kostym: Elnaz Paiamani
Musik: Slumpmässigt valt på föreställningsdagen.
Prevalence patientia
Stycket handlar om lidande. Namnet Prevalence patientia står för personligt lidande. Alla har vi någon gång känt av lidande & i det här stycket är man tillåten att känna den smärta som lidande medför.
Inspirationen har jag bl.a. fått ifrån filmen Fame där även låten kommer. ifrån. Stilen på verket, kläderna och musiken är inspirerat av 80-talet.
Koreografi, dans, kostym: Elina Johansson
Musik: Out here on my own, av Irene Cara
Dynamic Flashes
Koreografin utgår från min personliga sak, min kamera. Dansarens liv ska vara som kamerans liv. Ibland fungerar den och ibland inte. Dansaren har också en strävan för att bli med på bild, för att fånga minnen.
Koreografi och kostym: Julia Bjureblad
Dansare: Benjamin Jayakoddy
Musik: It’s gonna be a long walk, av Apparat
L.P.J.D.
Om du skulle födas på nytt, betyder det inte att livet skulle bli så som du önskade. Kärlek. Smärta. Lycka. Dröm.
Koreografi ,dans, kostym: Ellen Johansson
Musik: Ljudeffekter från www.freesfx.co.uk och utdrag ur 1582 Kamenashi Kazuya, Hide & Seek - AAA.
Mixat av Ellen Johansson.
Rundhet
Mitt stycke ar en upptäcktsfärd. Dansen går ut på att utforska många olika saker i ett och samma stycke men rörelsemönstret är begränsat till endast runda former. Valet av kostym kommer från min bakgrund i Norrland som ger mig en varm känsla av trygghet och lugn.
Koreografi och kostym: Cia Johansson
Dansare: Madeleine Jonsson
Musik: En text inläst av slumpmässigt utvalda personer från Göteborgs stad.
Stycke: Hypnotised
"HYPNOTISED": En 10 minuter lång trio med koreografen Kenneth Kvarnström som inspiration. Genom en egen "touch" som gör att koreografin utvecklas i ett eget mönster och rörelsespråk får flödet, kemin, kontraster mellan explosioner och ett psykiskt hypnotiskt tillstånd en central roll. "Publiken ska känna sig välkomna till ett tillstånd av trans, där det oväntade överraskar
Koreografi och kostym: Beatrice Timm
Dansare: Beatrice Timm, Adam Rietz och Madeleine Jonsson
Musik: Egen musik skapad i ett samarbete med Daniel Viklund.
PAUS
Filmvisning i foajén. En dansfilm av Linnéa Ohlsson, Kajsa Gottfridsson och Johanna Rietz.
Next Stop, Revisited
Ett antal personer vid en plattform någonstans i Europa på 1940-talet. Där finns anonymitet och isolering, men också solidaritet i stunder som vi sällan lägger märke till. Vi lär känna karaktärerna, deras förväntningar och minnen, medan de otåligt väntar på tåget.
Koreografi: Marika Hedemyr
Koreografassistent: Pia Nordin
Dansare: Elina Johansson, Frida Wiig, Linnéa Ohlsson,
Ellen Johansson, Johanna Rietz, Kajsa Gottfridsson, Elnaz Paiamani och Beatrice Timm
Dansande skuggor: Elever från Angeredsgymnasiets yrkesdansprogram årskurs 1.
Kostym: Karl-Wilhelm Björk, Karin Dahlström
Musik och ljud design: Midaircondo
Ljusdesign: Anton Sjöstrand, Viktor Wendin
Scenteknik: Pär Bengtsson
Stycket Next Stop skapades ursprungligen av Marika Hedemyr 2005 för Crowd Company, i samarbete med Crowds dansare Tommi Salmela, Sonny Koroshetz, Torun Odlöw, Pia Nordin, Kajsa Wadhia, Lina Samuelsson/Gilda Stillbäck. Next Stop, Revisited är en omarbetad version, anpassad för avgångseleverna på Angeredsgymnasiets yrkesdansprogram.
www.marikahedemyr.com