RADIX presenterar: ASH
ibodies
The substance that stirs in my palm
could well be a dead man; no need
to show surprise at the dizzy acts of wind. My old father sitting uncertainly three feet away
is the slow cloud against the sky:
so my heart’s beating makes of me a survivor over here where the sun quietly sets. The ways of freeing myself:
something makes me keep close to the walls
as though I was afraid of that justice in the shadows.
Now the world passes into my eye:
the birds flutter toward rest around the tree, the clock jerks each memory towards the present to become a past, floating away like ash, over the bank.
My own stirrings like the wind’s
keep hoping for the solace that would be me in my father’s eyes
to pour the good years back on my;
the dead man who licks my palms
is more likely to encourage my dark intolerance rather than turn me
toward some strangely solemn charade:
the dumb order of the myth
lined up in the life-field,
the unconcerned wind perhaps truer than the rest, rustling the empty, bodiless grains.
RADIX är en plattform där medborgare, konstnärer och forskare ges rum att fördjupa sig kring scenkonsten och dess roll som radikal. ’Radikal’ behandlas här som ett ursprung, ifrån latinets radix som betyder rot. Sedan 2022 har RADIX presenterat en rad offentliga föreläsningar, föredrag och liveframträdanden kring radikalitet, inom teatern – vilket i denna kontext betyder den arena där scenkonst äger rum. Under denna upplaga av RADIX ligger fokus främst på scenföreställningar som finner intima band med begreppet profetia.
RADIX kureras av Josephine Gray och Anmar Taha, konstnärliga ledare för IBODIES, och görs i samarbete med Atalante.